In 2017, Bytco acquired the job and had a duty to make a different Annual Report which has never been done before by FIFGROUP. Based on the company values, Bytco sees the opportunity to turn those values to be more colorful, that’s how the idea of using Lego came out. FIFGROUP emphasized the keywords of their values that should be applied in each 10 page dividers. Bytco as usual handled and managed the copywriting, design & layout, and also the photography of the company leaders. What is special is, in this project we cooperate with Lego enthusiasts, to make the lego to be shaped following the keywords that will be placed as page dividers.
Pada 2017, Bytco memenangkan pitching Annual Report Fifgroup dan mendapatkan tantangan untuk membuat Annual Report yangberbeda dan belum pernah diterapkan sebelumnya oleh FIFGROUP. Berdasarkan nilai perusahaan, Bytco melihat celah untuk memberikan nilai-nilai tersebut menjadi lebih berwarna, itulah yang menjadi dasar ide menggunakan lego. FIFGROUP menekankan keywords dari nilai-niai perusahaan yang harus dimasukkan ke dalam 10 halaman judul bab. Bytco mengelola copywriting, desain dan layout, serta foto direksi dan komisaris. Yang spesial dari proyek ini adalah kami bekerja sama dengan antusias Lego agar mendapatkan bentuk-bentuk lego yang sesuai dengan keywords yang akan digunakan dalam halaman judul bab buku.
Year of Work: 2017
Client: PT Federal International Finance
Role: Concept, Visual Developments, Designs, Copywriting (Partner), Photography (BOD&BOC, Lego Still Photography)