Citinova

The Indonesian biggest glass manufacturer PT Diamas Star, with their product Citinova is known and sold their products to several countries abroad, such as South Africa, Germany, etc. For many years, they distributed more abroad than in Indonesia itself. This surely impacts the brand awareness itself in Indonesia, their own country. Bytco helps raise the awareness by optimizing their function as a glass product to be visuals attraction and information in digital media. By raising awareness, it will help to engage people to recognize and buy the products.

PT Diamas Star, produsen gelas terbesar di Indonesia ini dengan produknya Citinova, telah dikenal dan telah menjual produk mereka di beberapa negara di dunia, seperti Afrika Selatan, Jerman, dan lainnya. Hingga saat ini, mereka lebih banyak menjual produk mereka di luar negeri dibandingkan Indonesia. Hal ini mempengaruhi brand awareness mereka di negara mereka sendiri. Oleh karena itu, Bytco membantu menaikkan brand awareness mereka dengan mengoptimalkan fungsi produk mereka sebagai gelas ke dalam visual yang menarik dan juga memberikan tempat informasi dalam media digital. Dengan menaikkan brand awareness mereka, diharapkan mampu menarik audiens untuk mengenal produk mereka dan pada akhirnya sampai pada tahap membeli.

Year of Work: 2018-2020
Client: PT Diamas Star
Roles:
Social Media Management, Digital Creative Campaign, Youtube Web Series, Manifest Video, KOL Management